Monday, January 18, 2010

Adiwira Kegemaran Faiq


Saat kemana-mana pantang nampak kelibat Ultraman pasti itu yg diminta. Bila pmintaan utk Ultraman tidak dilayan beralih ke ben10 plak.


Koleksi Ultraman Faiq mmg banyak.


-----------------------------------
Apa yg dipaparkan di atas ni pun mungkin hanya separuh dari jumlah sebenar koleksi Ultraman Faiq sebab yang bersaiz besar banyak ditinggal di Johor kat ruman nenek dgn atuk. Itu tak campur lagi mana yg dah kehilangan kaki tangan atau kepala.
---------------------------------------------
Kebanyakkannya diterima dari mak sedara dan pak sedara Faiq time birthday Faiq. Thanks to all. Selebihnya Ibu beli bila permintaan untuk Ultraman tak dapat dielak. Selalunya kalau gi shopping memang Ibu dan Ayah akan bagi dia pegang satu toy sementara kami shopping but in the end at the cashier tu kami akan bagitau cashier yang kami tak jadi beli Ultraman tu, jadi jangan kirala. Minta dia pulang balik ke rack. Hehehe. Nanti belum sempat sampai rumah, kat kereta lagi dia dah tanya mana Ultraman yang "dibelinya" tadi. Terpaksalah kami mengalih topik atau memberi seribu satu alasan.
--------------------------------------
Nak tidur pun kekadang peluk Ultraman. Ada masa juga celik-celik mata je minta Ultraman. Kat rumah youtube tu hampir 24jam Ultraman. Dalam kereta pasang DVD Ultraman.
-------------------------------------------
Baru-baru ni masa kami ke Kuantan dengan cik nana dan cik aty (mak sedara Faiq) depa test setakat mana Faiq kenal nama-nama Ultraman. Memang hebat pengetahuan Faiq tentang Ultraman, boleh dia bezakan yang mana Ultraman Ace, Ultraman Jack, Zoffy, Taro, Gaia, Atie, Max, Mebius, Cosmos, Dyna, Tiga, Nexus dan lain lain lagi termasuklah Ultraman Ibu dan Ultraman Ayah (memang ada, jangan ketawa).
------------------------------
Faiq.. Faiq...

----------------------------




1 comment:

FastRi said...

napok kecik lok faiq. atau, napok besor lok ultraman tu