Friday, January 13, 2012

Tahun Baru...

Salam,

Kehadiran tahun baru mendetikkan satu hajat di hati ini untuk cuba mendedikasikan sedikit ruang masa bagi mencoretkan lebih banyak catatan di blog yang sering dibiar sepi saban tahun ini.

Iri rasanya melihatkan sahabat-sahabat lain yang berjaya menghasilkan blog yang meriah. bkn sahaja meriah dari segi dekorasinya malah isi kandungannya..

Aku sering didatangi niat dan idea untuk menulis dan mencoretkan rasa hati di blog ni, tapi sering jua nawaitu dibantutkan oleh pelbagai aral yang datang melintang. Bila dilihat kembali banyak juga post yang terbengkalai di  ruangan "draft" tak sempat diterbitkan ( "publish").

Banyak juga foto-foto yang kuambil dengan niat untuk dipaparkan di ruangan ini tapi hajat tidak kesampaian.

Januari sudah hampir masuk separuh perjalanan menuju ke penghujungnya, dari awal januari sehingga hari ini 13 Januari 2012, telah beberapa kali ku tukar layout, template, background dan mcm-mcm2 lagi latar blog ni dgn niat utk "rebranding" blog ni. kononnya kemunculan semula. Tapi tetap tiada yang benar-benar memuaskan hati. Asalnya nak yg ceria menggambarkan diriku kononnya tapi tak berjaya, ingin ku gubah sesuatu yang kuminati bertemakan warna kegemaran ku unggu, tidak kesampaian, telah ku cuba yg merah menyala digandingkan dgn hitam, tahan seminggu, ku tukar semula.Akhirnya aku berhenti and settled down with this blue green theme kerana nampak tenang sbb dah serabut cuba mcm2.

Terkadang terdetik jua, untuk apa meluangkan masa untuk menulis sedangkan tiada khalayak yang akan membaca. Tapi kepuasan diri yang dicari. catatan lebih untuk kepuasan diri dan sbgi sumber rujukan untuk diri sendiri.



Entahla... Begitulah alkisahnya..Arakian, aku berdoa dan berharap agar akan berpeluang untuk meluangkan lbh bnyk masa mencoretkan sesuatu dan memeriahkan ruangan yang akhir menjadi tatapan mataku sendiri ni..

No comments: